Kursöversikt
Kursinformation
Marknadsföring är ett ämne inom företagsekonomi som syftar till värdeskapande för såväl kunder, organisationer som samhälle. I kursen presenteras och förklaras centrala begrepp, principer och teorier i marknadsföring och hur de kan användas för analys och lösning av marknadsföringsproblem. Centrala delar som diskuteras är bland annat omvärldsanalys, strategiska marknadsföringsbeslut och marknadsföringsmixen, samt hur dessa kan bidra till värdeskapande för organisationer, kunder och omgivande samhälle. Hållbarhetsperspektiv på marknadsföringsaktiviteter introduceras och diskuteras.
Kursansvariga: Ulrika Holmberg och Jonas Nilsson
Terminsombud: meddelas senare
Kursadministration: Heléne Larsson och Lisa Sutton (ep@handels.gu.se)
Kursdetaljer
Kursen ingår i ekonomie kandidatprogrammet under termin 2.
Kursdatum: 30 mars till 26 april. Registrering i Ladok öppnar 23 mars. Vänligen registrera dig så snart du kan före kursstart.
Kursplan och litteraturlista EKF104
Schema EKF104 (Schemat är preliminärt fram till 2 veckor innan kursstart)
Studieanvisning EKF104 (tillgänglig efter registrering)
Examination
Kursens lärandemål examineras genom en individuell skriftlig tentamen och en projektrapport.
Tentamenstillfällen
| Tillfälle |
Datum |
Hur |
|
Ordinarie tentamen |
ej fastställt |
Digital salstentamen (DISA) |
|
Omtentamen 1 |
ej fastställt |
Digital salstentamen (DISA) |
|
Omtentamen 2 |
ej fastställt |
Digital salstentamen (DISA) |
Anmälan till tentamen: Anmälan sker alltid via Ladok senast 10 dagar före tentamen (om inget annat anges). Du kan hitta information om exakt tid och plats för varje tillfälle under fliken Examinationstillfällen på Ladok.
På Studentportalen hittar du omfattande information om tentamina i universitetets gemensamma skrivsalar . Vänligen läs igenom denna information i god tid före tentamenstillfället.